Dersin Adı | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETI 370 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapCanlandırma | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yabancı dil olarak İngilizce öğretimine yönelik kuramsal bilgi ve pratik beceriler kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yabancı dil öğretiminin kuramsal ve uygulamalı yönlerini içerir. Dilbilgisi ve sözcük öğretimi, dil becerilerini geliştirme ve sınıf yönetimi gibi alandaki temel kavramlara odaklanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci-Dil Eğitiminde temel kavramlar | |
2 | Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemler | Diane Larsen-Freeman (2003). Chap 2-5 in “Techniques and Principles in Language Teaching”, OUP. https://acasearch.files.wordpress.com/2015/03/techniques-in-language-teaching.pdf |
3 | Dilbilgisi öğretimi: dili sunma (Kelime) | Jihyun Nam (2010). Linking Research and Practice: Effective Strategies for Teaching Vocabulary in the ESL Classroom, TESL CANADA JOURNAL/REVUE TESL DU CANADA 127 VOL. 28, NO 1, https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ924072.pdf |
4 | Sözcük Öğretimi | Jihyun Nam (2010). Linking Research and Practice: Effective Strategies for Teaching Vocabulary in the ESL Classroom, TESL CANADA JOURNAL/REVUE TESL DU CANADA 127 VOL. 28, NO 1, https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ924072.pdf |
5 | Dilbilgisi öğretimi: dili sunma (Yapılar) | Diana Larsen-Freeman, (2014). Teaching Grammar, In Celce-Murcia, P.M Brinton & M.A. Snow, Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning. ISBN 9781111351694 |
6 | Yapı Öğretimi | Diana Larsen-Freeman, (2014). Teaching Grammar, In Celce-Murcia, P.M Brinton & M.A. Snow, Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning. 251-266. |
7 | Dil Alıştırmaları | https://www.aeseducation.com/blog/what-is-a-lesson-plan |
8 | Yapı/Sözcük öğretim sunumları | |
9 | Beceri geliştirme: dinleme ve okuma | Abbas Pourhosein Gilakjani (2016).The Significance of Listening Comprehension in English Language Teaching, Theory and Practice in Language Studies, Vol. 6, No. 8, pp. 1670-1677. https://www.researchgate.net/publication/306311479_The_Significance_of_Listening_Comprehension_in_English_Language_Teaching |
10 | Beceri geliştirme: dinleme ve okuma | Hesham Suleiman Alyousef. (2006), Teaching Reading Comprehension to ESL/EFL Learners, Journal of Language and Learning Volume 5 Number 1 https://www.researchgate.net/publication/235771368_Teaching_reading_comprehension_to_ESLEFL_learners |
11 | Beceri geliştirme: yazma ve konuşma | Blanka Frydrychova Klimova. (2014). Approaches to the teaching of writing skills, Procedia - Social and Behavioral Sciences 112 ( 2014 ) 147 – 151 https://www.researchgate.net/publication/260251618_Approaches_to_the_Teaching_of_Writing_Skills |
12 | Beceri geliştirme: yazma ve konuşma | Hayriye Kayi, Teaching Speaking: Activities to Promote Speaking in a Second Language, The Internet TESL Journal. http://iteslj.org/Techniques/Kayi-TeachingSpeaking.html |
13 | Çevrim-içi interaktif öğretme teknikleri | https://elearningindustry.com/5-strategies-improve-your-online-teaching https://blog.wiziq.com/5-online-teaching-techniques/ https://elearningindustry.com/digital-education-tools-teachers-students |
14 | Örnek Ders anlatımı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diane Larsen-Freeman (2003). Techniques and Principles in Language Teaching, OUP. ISBN-13 : 978-0194423601 Jihyun Nam (2010). Linking Research and Practice: Effective Strategies for Teaching Vocabulary in the ESL Classroom, TESL CANADA JOURNAL/REVUE TESL DU CANADA 127 VOL. 28, NO 1, https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ924072.pdf Diana Larsen-Freeman, (2014). Teaching Grammar, In Celce-Murcia, P.M Brinton & M.A. Snow, Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning. ISBN 9781111351694 https://www.aeseducation.com/blog/what-is-a-lesson-plan Powerpoint on BB Abbas Pourhosein Gilakjani (2016).The Significance of Listening Comprehension in English Language Teaching, Theory and Practice in Language Studies, Vol. 6, No. 8, pp. 1670-1677. https://www.researchgate.net/publication/306311479_The_Significance_of_Listening_Comprehension_in_English_Language_Teaching Hesham Suleiman Alyousef. (2006), Teaching Reading Comprehension to ESL/EFL Learners, Journal of Language and Learning Volume 5 Number 1 2006 https://www.researchgate.net/publication/235771368_Teaching_reading_comprehension_to_ESLEFL_learners Blanka Frydrychova Klimova. (2014). Approaches to the teaching of writing skills, Procedia - Social and Behavioral Sciences 112 ( 2014 ) 147 – 151 https://www.researchgate.net/publication/260251618_Approaches_to_the_Teaching_of_Writing_Skills Hayriye Kayi, Teaching Speaking: Activities to Promote Speaking in a Second Language, The Internet TESL Journal. http://iteslj.org/Techniques/Kayi-TeachingSpeaking.html https://elearningindustry.com/5-strategies-improve-your-online-teaching https://blog.wiziq.com/5-online-teaching-techniques/ https://elearningindustry.com/digital-education-tools-teachers-students |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mütercim Tercümanlık alanında ileri düzeyde kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir, | |||||
2 | Mütercim Tercümanlık alanında edindiği kavram ve fikirleri bireysel veya ekip çalışması halinde bilimsel yöntemlerle inceler, araştırır, verileri yorumlar, | |||||
3 | Kaynak ve erek dillerin dilbilgisel ve anlamsal yapılarını anlar ve kullanır, | X | ||||
4 | Kaynak ve erek dile ilişkin çeşitli toplumsal, kültürel ve tarihsel yaklaşımlar hakkında bilgi edinir ve bu bilgileri metin çözümlemede ve metin üretiminde kullanır, | X | ||||
5 | Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri anlar, yorumlar ve bu metinleri erek dile anlamları ve işlevleriyle örtüşen bir dil kullanarak aktarır, | X | ||||
6 | Edindiği kuramsal bilgi ve yetkinlikler ışığında çeviri sürecindeki aşamaları, stratejileri ve sorunları tanımlayarak yaratıcı çeviriler yapar ve çeviri metinleri eleştirir, | |||||
7 | Farklı uzmanlık alanlarına ilişkin geliştireceği kuramsal bilgileri ve araştırma yapma becerisini çeviri edimine aktarır, | |||||
8 | Çevirinin tüm süreçlerinde bilgisayar destekli çeviri araçlarını ve otomatik çeviriyi etkin bir biçimde kullanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamaya yönelik gelişmeleri izler, | |||||
9 | Çevirmenin toplumsal rolü, iş profili, mesleki etik değerleri konusunda farkındalık kazanır ve bireysel veya ekip halinde çalışmada iş yükü yönetimi becerisini edinir, | |||||
10 | Çeviri sürecinin tüm aşamalarında kaliteyi artırmak üzere gerekli kaynaklara erişir ve bunları kullanarak erek metni kalite hedefleri doğrultusunda kontrol eder, | |||||
11 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, ikinci bir yabancı dili iyi düzeyde, üçüncü bir yabancı dili orta düzeyde kullanır, | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest